8 Aralık 2011 Perşembe

Mobilya Mağazacılığı ve Teşhir

    

 Yazının güncelini görmek için ev dekorasyonu sitemize geçiş yapabilirsiniz.    

 Mobilya dekorasyon evlerimiz için nekadar önemliyse, mobilyaların satış için sergilendiği vitrinler yani mağazalar da okadar önemlidir.
     Mağazacılığın belkide en zor olan sektörel alanı mobilya mağazacılığıdır ama en zevkli olanıda...Mobilya 2000 li yıllardan önce daha tek düze sergileniyordu, eskitme mobilyalar gardroplar sırasıyla dizlir komodinler gardropların üzerine konur, karyolalar ise tam manası ile sergilenmezdi. Koltuklar ardısıra dizlir farklı bir tabirle tımba tıkış bütün ürünler gösterilmeye çalışılırdı. Görüldüğü gibi asıl amaç ürünü göstermekti. Ancak Mobilya bu şekilde sergilenmemliydi ve sonraki zamanlarda günümüze kadar mağazalar daha farklı dekorlar ve teşhirlerle göz zevkimizi boyamaya başladılar.
              Mobilya mağazalarında asıl amaç göstermekten ziyade sergilemek olmalıdır. Yani mobilyanın evimizde kullanacağımız bir ihtiyaç olduğunun bilince hareket eden bir teşhir olmalıdır. Satın alırken amaç ve ihtiyaç mobilyanın evimizde duruşu, koltuk takımının yemek odası takımı ile kombinasyonu,  köşe koltuğun duvar ünite olan kombinasyonu ve tamamlayıcı ürünler. Bu faktörleri göz önüne alarak Mobilya da doğru teşhir nasıl olmalıdır maddesel halinde sıralayalım.

1) Mağazamızda sergileyeceğimiz ürünler bir amaca hizmet etmelidir. Unutmayalım ki alıcı ürünü alırken ilk ve en önemli olan faktör faydadır. Fayda amacı gütmeyen hiçbir tüketim malı cazip değildir. Bir yiyecek için ambalaj nekadar önemliyse, Mobilya içinde teşhir bir okadar önemlidir.

2) Teşhiri sergilerken mobilyaların sıkışmamasına dikkat edilmelidir.

3) Özellikle gündem takip edilmeli moda mobilyalar sergilenmelidir.

4) Mobilya teşhirinde kombinasyon çok önemlidir. Renk uyumu ve mobilya aksesuar uyumu birbirini tamamlamalıdır, hatta birbirini sattıran bir etken olmalıdır.

5) Mobilya teşhirinde gruplama çok etkili bir yöntemdir. Bu teşhir biçimi müşterilerin hem kafa karışıklığını giderir hem de odaklanmasını sağlar. Gruplama yöntemi koltuk-yatak-yemek sitilindedir. Yatak Oda takımı zaten Yemek Oda Takımı ile uyumludur ve birer gruptur ancak koltuk takımını ve buna alternatif Duvar Ünitesi katmamız teşhirde başarıya bir okadar daha götürür.

6) Mağaza asla marketler de ki gibi reyon şeklinde olmamalıdır. Nitekim aksesuarı müşteri mobilya ile uyumlu olarak almak isteyecektir.

7) Mağaza dar uzun boyutlu bir yapıda ise sağ ve sol duvarlar açık renge dip duvar koyu renklerde olmalı ki mağaza geniş görünsün.

8) Mağaza da zemin granit olarak düşünülebilirse gerçekten etkileyici bir teşhir yapabiliriz.

9) Isıtma farklı bir ambians için önemlidir nitakim müşteri hava sıcaksa serinletici bir ortama hava soğuksa ısıtıcı bir sıcaklığa girmiş olmalıdır. Mutlaka farkı hissetmelidir.

10) Otopark oldukça önemli bir faktördür ancak bu müşteri kitlesine göre değişgenlik gözsterir. Ekonomil durmu yüksek kişiler için otopark önemli iken ekonomik durumu düşük kişiler için çok da önemli değildir.

11) Mağaza yaya geçen işlek bir cadde de ise ya da AVM de ise yere sıfır noktada bir vitrin mutlak önemlidir ve vitrin çok daha önemlidir. En çekici ve son moda ürünler burada kendine yer bulmalıdır.

12) Mağaza ana artellerde ise vitrinden ziyade mağaza teşhiri genel olarak önemlidir çünkü zaten bu mağazalara gelenler genellikle arabalarıyla geleceklerdir ve nokta geleceklerdir.

13) Çocuklar için küçük oyun alanı eğer mağaza büyükse çocuklu müşteriler için mükemmel olacaktır.

14) Mağaza da lavabo, tuvalet ve mescid olması da oldukça önemli faktörlerdendir.

                Bütün bu faktörler dikkate alındığında Mobilya mağazılığında teşhir satışta başarı için en önemli faktördür. Teşhirin yanında mağazanın da ihityaçlara cevap verebilmesi de yine birokadar önemlibir faktördür. 


                 

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...