16 Aralık 2011 Cuma

BAS-KONUŞ


 Yazının güncelini görmek için ev dekorasyonu sitemize geçiş yapabilirsiniz.
      
   Dolmuşta rastladım bu özelliğe, öyle ki ilgimi çekmekle kalmamış helal olsun dedim içimden. Bursa dayız burada İstanbul ve Ankara da ki gibi yoğun taksicilik yoktur, daha çok semt semt dolmuşçular ve dolmuş durakları vardır yani taksizilerden alınan hava Bursa da dolmuşçulardan alınır ve hep bi söylenti yürür dolmuş seyahatinde Bursa da ki bütün dolmuşların taksi olacağı şeklinde. Seyahat esnasında dolmuş şoförünün cep telefonunda bir ses yankılandı; 
           -Arkadaşlar duraktayım bekleyen müşteri var mı hava yağışlı, bide Heykel kalaba mı? 
           cevap:
           -Sönmez önü biraz yoğun Uluyol sakin...
            bir başka dolmuşçu abi;
           -Bekleyen müşteri yok yağmurdan biraz trafik yoğun kardeşim...
            cevap;
           -Tamamdır teşekkürler arkadaşlar...

              Gerçekten çok hoşuma gitti bu birlik ve beraberlik, azim teknoloji ve bereket. Hep bi izlenim vardır dolmuşçu ve taksiler üzerinde, biraz soğuk ön yargılı zannadeilir ama karşılaştığım tecrübe gerçekten güzeldi. Hem günümüz teknolojisinden yararlanıyorlar hem de dayanışma içerisinde işlerini yapıyorlardı. İlk çıktığı zamanlarda telsizin operatörde kullanılan kısmıydı bu iki kelimelik teknoloji, çok ilgimi çekmemişti ve hatta demode olduğunu düşünüyordum çünkü görüntülü konuşmalar, dokunmatik ekranlar gibi evrimlerle teknoloji almış başını gidiyor zaten. Bas Konuş özelliğinin bu kadar işlevsel olduğuna şahit oldum ve sordum dolmuş şoförüne;
                 ben;
                 -Abi bu özellik Bas Konuş mu?
                 dolmuşçu abi;
                -Evet bas konuş..
          -Önceden telsiz diafon v.s. vardı şimdi bas konuş he...Teknolojinin imkanlarından nasiplenelim dediniz..
               -Evet gülüm aynen öyle, ama iyi oldu ortak aldık bunu aylık sabit ücreti var bu telefonu sade bas konuş ta kullanıyoruz sonra ödüyoruz.
              hiç araştırmamıştım bas konuş hadisesini ve bu teknoloji hakkında hiçbirşey bilmiyordum ve sordum;
                -Abi buna seslenince bütün dolmuşcular duyuyormu?
                -Evet aynen öyle herkez duyuyor çok iyi oldu yaw...

            İlk çıktığından beri duyduğum ama pratikte ilkkez karşılaştığım bu teknolojinin aslında işletmeciler için oldukça faydalı bi uygulama olduğunu farkettim, çünkü ucuz, hızlı, ve bir kere de bütün personele ulaşabiliryorsun, bence gerçekten güzel bi uygulama. Bir işletmeci olarak beni bu teknolojiyle pratikte faydalı olduğunu gösteren dolmuşçu abilere selamlar ve hayatlarında başarılar diliyorm yazımı burada noktaıyorum.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...